תקציר התקנון:

הופעה הולמת
תספורת הולמת ומכבדת, לבנים - שיער באורך אחיד ללא מדרגה, מוהוק, ללא גילוח ולא צבוע.
לבנות  - שיער אסוף, ללא צבע או גילוח..
חל איסור על פירסינג או נזם.
חלה חובת תלבושת אחידה עם סמל ביה"ס. יש להופיע בקיץ בחולצת טריקו חלקה עם סמל ביה"ס (כל צבע אפשרי), ובחורף סוודר עם סמל ביה"ס (ללא עיטורים וציורים). חולצות בית ספר ללא גב ובטן חשופים, ללא גופיה.
בטקסים יש להגיע בחולצה לבנה.
חל איסור חבישת כובע (כל סוגי הכובעים), בזמן שיעור.
איסור מריחת לק בציפורניים.
אין להגיע לביה"ס בנעלי אצבע, נעלי עקב, נעלי גלגלים, כפכפים.
במידת הצורך, תגובש תוכנית התערבות בית ספרית.
 
עמידה בזמנים
יש להגיע לביה"ס בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעור בהשמע הצלצול.
יש להמתין למורה ישובים בכסאות ועם ציוד מוכן.
אין לעזוב את הכתה או שטח ביה"ס ללא קבלת אישור.
א. חובת ההורים להודיע מראש במכתב על היעדרות בת יותר מיומיים.
ב. במידה שהאיחורים וההיעדרויות מהשיעורים נמשכים, יש לערב גורמים נוספים בביה"ס: מנהלת, יועצת, ובמידת הצורך – קצין ביקור סדיר.
 
התנהגות בשיעור
יש לאפשר מהלך תקין של השיעור באווירה נאותה: אין לדבר ללא רשות, לעסוק בעניינים שאינם קשורים לשיעור, לאכול.
על כל תלמיד להגיע לשיעור עם כל הציוד הנדרש.
במעבר בין שיעורים רצופים, תינתן אפשרות להתארגנות אישית.
אין לשתות, אין לצאת לשירותים (אלא במקרים מיוחדים), אין ללעוס מסטיק.
 
התנהגות בהפסקה
ארוחות יתקיימו בכתה בלבד.
משחקי כדור, ספורט, התעמלות, קלפים וכו' רק מחוץ לכיתות ולמרחב השכבתי. חל איסור על משחקי הימורים (פוקר וכדומה).
חובה להקשיב למבוגר התורן הנמצא במקום ולפעול על פי הנחיותיו.
שימוש בשירותים תוך מתן כבוד לפרטיות ושמירה על הנקיון והציוד הנמצאים במקום .
שתיה מן הקולר תוך כיבוד התור ושמירה על מרחק סביר מהשותה.
 
התנהלות באשכול
האשכול נועד עבור התלמידים ללמידה ופעילויות מודרכות. חל איסור על פגיעה ברכוש: כתיבה על שלחנות, השחתת כסאות וציוד לימודי. יש להשתמש ולהשיב למקום, להשמע לתורנים, לכבד את המקום ואת הלומדים בו.
 
 
סמכות המורה
יש להתנהג בהתאם להוראות המורה – כולל מורה ממלא/ת מקום.
יש לכבד את סמכותם של כל המבוגרים מצוות ביה"ס.
יש להתנהג בכבוד ובנימוס כלפי הצוות החינוכי.
יש להתנהג על פי הכללים הנהוגים בכיתה.
במקרים חמורים אין להמתין עד להפרה שלישית, אלא לפעול באופן התואם את חומרת המעשה.  במקרים של השעיה בבית – יבצע התלמיד משימה חינוכית ערכית מוגדרת. באחריות התלמיד להשלים את החומר הלימודי .
 
שעורי בית
יש להכין את שעורי הבית הניתנים במסגרת יום הלימודים ולהגישם בזמן.
ילדים המרבים להגיע ללא שיעורי בית:
א.              יש להכין הסכם תוכנית אישית בכיוון מטרה שאפתנית, תוך מעקב ובדיקה של ההסכם לאורך זמן.
ב.              יש לזמן את ההורים והילד לשיחה, על מנת לבדוק ולהבין מהם גורמי הקושי, ולבנות ביחד תכנית אישית להכנת שעורי בית.
 
 
טלפון נייד
אין להביא ללימודים MP, אייפוד, אייפון וכדומה. פלאפונים כבויים במהלך יום לימודים, בכל יישומיהם (כולל מוסיקה, מחשבון).
יש לשמרם כבויים במשך שעות השהייה בבית הספר. השימוש באישור המורה בלבד.
1.  ביה"ס אינו אחראי לנזק שיגרם למכשיר. האחריות הינה על התלמיד והוריו.
2.  במקרים של מחלה או בעיה, הפניה להורים תיעשה אך ורק דרך מזכירות ביה"ס.
 

התנהגות בתחנות ובהסעה

 יש להשמע להוראות המבוגרים בעת הנסיעה.

יש להעלות לאוטובוס מבלי לדחוף ולהדחף (מהגיל הצעיר ומעלה א, ב, ג...)

יש לשבת במקום ולהיחגר ולא לזרוק חפצים או להוציא  יד /ראש מהחלון
1. במקרים חמורים במיוחד, ההרחקה מההסעה תעשה מיידית ל-עד 3 ימים.
2. במקרים של חזרה על התופעה יוזמנו ההורים לשיחת בירור בבית הספר, בנוכחות רכזת ההסעות , מחנכת ותלמיד.
 
פגיעה ברכוש
אין לפגוע ו/או להשחית רכוש ציבורי ופרטי
גניבת רכוש – אין להביא חפץ שלא שייך ללימודים.
 
התנהגות בטיולים
התנהגות כללית בטיול (יום ולינה)
יש להשמע להוראות המבוגרים המלווים ולכבד את כללי מקום הביקור
במקרים חמורים במיוחד:
1.   יש ליידע טלפונית ומידית את ההורים לצורך הפסקת הפעילות האסורה.
2.   הורי התלמיד יאספו את הילד מבית הספר.
 
אלימות פיזית
שמירה על גופו ופרטיותו של כל תלמיד.
פגיעה פיזית אסורה בהחלט.
אין להשתמש באלימות פיזית מכל סוג שהוא: דחיפות, מכות, צביטות, השלכת חפצים, בעיטות וכיו"ב.
אלימות חמורה: שימוש בכלי מסוכן, זריקת אבנים, אלימות של קבוצה כלפי פרט וכיו"ב.
 

1. במקרים חמורים אין להמתין עד לעבירה שלישית אלא לפעול באופן התואם את חומרת המעשה.

2. במקרים של השעיה בבית – יבצע התלמיד משימה חינוכית ערכית מוגדרת. באחריות התלמיד להשלים את החומר הלימודי .
 
אלימות מילולית
א.    פגיעה מילולית אסורה בהחלט : קללות, הצקה, לעג , איום, סחיטה, השפלה, גנאי ועוד .
אלימות חמורה: השפלה, גנאי, איום, סחיטה, חרם, פגיעת תלמיד במורה וכיו"ב.
במקרים חמורים במיוחד אין להמתין עד להפרה הבאה, אלא לפעול באופן התואם את חומרת המעשה.
ב.          פגיעה מילולית באמצעות האינטרנט: חל איסור על פגיעה ואיומים באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות, כלומר: מייל, פייסבוק, טוויטר, סקייפ, מסנג'ר, ICQ וכדומה.
פגיעה באמצעות האינטרנט – התקנון תקף גם למצבים בהם הפגיעה התרחשה בשעות אחה"צ