תפיסה חינוכית

בית חינוך לטיפוח זהות ומצוינות אישית ואנושית התפיסה החינוכית בחטיבת עלומים מושתתת על העקרונות המכירים בשונות בין התלמידים ובין המורים ועל גישה המאפשרת מרחב חינוכי שמזמין דיאלוג, התייחסות אישית ומתן הזדמנות לכל תלמיד.

גישתנו החינוכית דוגלת בעקרונות החינוך האישי והשוויוני. אנו עושים זאת באמצעות יצירת פלטפורמות לדיאלוג משמעותי, פדגוגיה איכפתית, חינוך לערכי השיוויון והדמוקרטיה וחיזוק תחושת השייכות לביה”ס ולחברה הישראלית. אנו שואפים לקידום והעצמה של תלמידים ומורים, מעודדים יזמות ופיתוח תחושת מסוגלות עצמית, חותרים להישגים לימודיים תוך מתן מענים ייחודיים בהיבט הלימודי הרגשי והחברתי אנו חושפים התלמידים למגוון רחב של התנסויות, העשרה תרבותית, פעילויות ותכנים באמצעות מבחר מסלולי העשרה ותוכניות חברתיות וייעוציות, על מנת לפתח מצוינות אישית וכושר התמודדות עם שאלות זהות אישית, חברתית ולאומית אנו שואפים לקדם תהליכים חינוכיים ששותפים להם מורים, תלמידים והורים. שותפות זו מבוססת על יחסי כבוד ואמון הדדי. כל זאת במטרה לחנך אדם משכיל בעל ערכים אישיים ואנושיים של יושרה, שיוויוניות, תרומה ונתינה תוך פיתוח מצוינות אישית.