תלמידים יקרים,

ברוכים הבאים לאתר ספריית עלומים. לרשותכם ספרים, עיתון יומי וייעץ בכתיבת עבודות.


אתר ספריית עלומים


שכבה ז’

בקרוב יתקיים לשכבת ז’ מפגש עם הסופרת דנה אלעזר הלוי.

דנה אלעזר-הלוי היא סופרת, מתרגמת ועורכת ספרים אשר מילאה תפקידים בכירים ומגוונים בהוצאות הספרים ובעיתונות בארץ, וכיום גם מלמדת עריכה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2017 זכתה בפרס דבורה עומר מטעם משרד התרבות עבור יצירה ספרותית לנוער.

אלעזר-הלוי פרסמה שבעה ספרים בסדרת “שליחות חשאית”, סדרת ספרי מתח וריגול לנוער אשר במרכזה שני נערים ונערה היוצאים למבצעים חשאיים בעולם מטעם “המוסד”.

במפגש שיתקיים היא תחשוף בפני הקהל סודות מעולם הכתיבה של סופרת מתח וריגול: איך בונים סצנת מתח, איך מאפיינים גיבורים “טובים” ו”רעים”, ממה מורכבת עלילה של ספרי ריגול ועד כמה ספריה קרובים למציאות.

בקישורים מטה תוכלו לקרוא את הפרק הראשון מתוך הספר “מבצע מנהטן”, הספר הראשון מתוך סדרת הספרים “שליחות חשאית”.

בנוסף, תוכלו להאזין לפרק הראשון מהספר “מבצע קהיר”, הספר השלישי בסדרה.

כמו כן ניתן לצפות בראיון שערכה עם העיתונאי בן כספית.

וכמובן שניתן לשאול את ספריה של דנה אלעזר הלוי בספריית בית הספר 


שכבה ח’

שליחות

שכבה ט’

בקרוב יתקיים לשכבת ט’ מפגש עם המתרגמת גילי בר הלל סמו.

גילי בר־הלל סמו היא מתרגמת ספרי ילדים מאנגלית. בשנת 2013 ייסדה את הוצאת הספרים “עוץ” אשר מוציאה לאור ספרי פנטזיה וספרי ילדים קלאסיים מתורגמים מאנגלית, ואשר נקראת על שם ארץ הקסמים שהמציא הסופר פרנק באום בשנת 1900.

היא תרגמה לעברית יותר משישים ספרים, בהם סדרת ספרי “הארי פוטר”, “פיטר פן – הספר המוער” (עבורו גם חקרה וכתבה את ההערות), “הקוסם מארץ עוץ – הספר המוער” וכן את ספרי ההמשך בסדרת עוץ, “מרי פופינס”, “נעלי בלט”, “נעלי החלקה” ו”נעלי קולנוע”,  “הטירה הנעה” ורבים נוספים.

כעורכת בהוצאות ספרים שונות בארץ היא הביאה לדפוס, בין היתר, את סדרת ספרי “פרסי ג’קסון” מאת ריק ריירדן, סדרת “בני הנפילים” שכתבה קסנדרה קלייר, ואת “עץ השקרים” של פרנסס הרדינג.

בקישורים מטה מופיע סרטון קצר של “כאן” – תאגיד השידור הישראלי לרגל חגיגות 20 שנה לפרסום הספר הראשון בסדרת “הארי פוטר” שחושף חלק מ”מה שאולי לא ידעתם על התרגום של הספר לעברית”.

בנוסף, תוכלו להאזין לפרק הראשון מהספר “הארי פוטר ואבן החכמים“, הספר הראשון בסדרת הספרים.

כמו כן, תוכלו לצפות בהרצאתה בספרייה הלאומית בנושא “רוחות רפאים או רוחות הזמן- מה בין שדים ומסע לעבר” שנשאה במסגרת ערב לרוכבי דרקונים, מחוללי קסמים וחובבי שדים ורוחות.

את הספרים אותם תירגמה ניתן לשאול בספריית בית הספר