קהילת בראשית היקרה,


תלמידים יקרים, גדלתם בשנה, בגרתם ולכיתה חדשה הנכם נכנסים היום. לחלקכם מורים חדשים, חברים חדשים. אני מברך את קהילת התלמידים, המורים וההורים בברכת שנה טובה, שנה של למידה ועשייה, פרגון ושיתוף פעולה.

אני מאמינה כי כל אחד מאתנו הינו יחיד ומיוחד. כמו שאמר המחנך יאנוש קורצ'אק - "אין ילדים שאין בהם כישרון, אלא שהכישרון כמה וכמה דרכים ופתחים לו: יד, אוזן, עין - יש ילדים שהתפתחותם לא הגיעה לגמר בישול – כלום אין בשבילם מקום? צריך ליצור את צורתם השונה ואושרם השונה ולא לתבוע לבית דין את הטבע או בורא העולם." משום כך עלינו כמחנכים לתת מענה לכל תלמיד ותלמידה. צוות ההוראה העמיד לנגד עיניו פיתוח ערכים אנושיים – הומאניים יהודיים, במטרה ללמד דרך ארץ ולחנך לאחריות אישית ולמעורבות חברתית בקהילה.

תלמידי כיתה א' היקרים – אתם מתחילים את דרככם בבית הספר שלנו, בית ספר בראשית. אתם תצרפו בע"ה אות לאות ותצרו מילה, תחברו ספרה לספרה ותצרו מספר. תכירו שירים וסיפורים, תחוו פעילויות מגוונות וחווייתיות, תשחקו ותכירו חברים חדשים ותכירו את יופייה של התורה והתפילה. אט אט תהפכו לתלמידים סקרנים ותעשירו את עולמכם בתחומים שונים. כולנו נלווה אתכם יום יום ושעה שעה בדרככם החדשה ונעזור לכם להרגיש בבית ולהתפתח.

ולכם תלמידי כיתה ו' – הבוגרים שלנו, היום אתם מתחילים את שנת הלימודים האחרונה שלכם בבית הספר. אתם לוקחים על עצמכם את האחריות לקלוט את התלמידים הצעירים בבית הספר כאחים בוגרים, חונכים ומלווים. כל תלמידי ביה"ס נושאים את עיניהם אליכם ואתם בהתנהגותכם מהווים דוגמא אישית לכלל ביה"ס. זוהי אחריות גדולה והצפיות שלנו מכם גבוהות מאוד אך מבוססות על היכרותנו אתכם והמסוגלות שלכם.

השנה נמשיך לקדם את המטרות והיעדים של בית הספר:

ü קידום למידה התנסותית שתוביל להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות.

ü גיוון בדרכי ההוראה בדגש על עבודת צוות. כבית ספר קולט עליה המכיל מגוון אנושי מרתק,
השם לעצמו כמטרת על בשנה הקרובה ובשנים הבאות להפגיש את התלמידים עם מגוון אוכלוסיות
שונות ומיוחדות ולהקנות ערכים של סובלנות, הקשבה וקבלת השונה!

ü נעמיק ונרחיב את הלמידה בתרבות יהודית.

לכם הורי בית ספר בראשית תפקיד חשוב מאוד בתהליך הצמיחה של ילדתכם וילדכם בביה"ס, שיתוף הפעולה בינינו כמו גם האמון שתתנו בנו יעזרו לכולנו להצליח במשימה החשובה. זכרו יש לנו מטרה משותפת ואנו יוצאים לדרך יד ביד למסע משותף.

משפחת בראשית , ברצוני להביע את הערכתי לצוות המורים והמנהלה המסור. אני מאחלת לכם המון הצלחה בעבודתכם ומי יתן ותראו ברכה בעמלכם.
תודה לכל ההורים שהיו פעילים במהלך החופשה וסייעו בידינו להיערך לפתיחת שנת הלימודים.
ואחרונים חביבים התלמידים שלמענם נעשו כל המאמצים, נאחל לכם בהצלחה רבה ודרך צלחה.

הדואג לימים- זורע חיטה
הדואג לשנים- נוטע עצים
הדואג לדורות- מחנך אנשים

(יאנוש קורצ'אק)